czwartek, 24 maja 2012

POLSCY ZIOMALE.burleska.

Opowiem.Autentycznie...

Ksiądz Wąsik-wiele lat temu-rysował na religijnym spotkaniu takie wielkie oko z rzęsami ,otoczone falistymi promieniami.Tworzył kredą na niewielkiej tablicy i mówił,że to Bóg.Zagrało we mnie coś wtedy i polubiłem tego nauczyciela woli Chrystusa.Dlatego z wielką chęcią biegałem na lekcje,by posłuchać piosenek,lub opowieści nie z tego świata.Ale wszystko kiedyś się kończy.Jak to w życiu.

Nie szukałem go nigdy,nawet nie pytałem,ale kiedyś jakiś człowiek opowiedział mi historię,która wydarzyła się w jego niewielkiej miejscowości.I nagle padło nazwisko, Wąsik i historia zabawna.Okazało się,że to mój ulubiony ksiądz.Dowiedziałem się wiele rzeczy-na przykład,że ma czworo dzieci...Ale najzabawniejsze było to,że mój ukochany kapłan "człowieczeństwa" nie stracił.Kupił bowiem dwa polonezy koloru białego,a wszyscy byli pewni,że ma jedno auto.Myśliciel.Ciekawe jest jednak to,kto go zdemaskował?Ano pewien menel z rogu,któremu rejestracje się nie zgadzały.Nudził się i kombinował.A gdyby inaczej się stało?Jeden dałby mu złotówkę,drugi dwie...Ileż to czasami bieda ,dobra przynosi...

Symbolu Stwórcy  nie zapomnę do końca życia.A Wąsik?Plus de confidence que de connaissance.(Więcej poufałości niż znajomości.)Oko zaś paaaatrzy.Nie inaczej.A czy z przymrużeniem?Kto to wie...KUBA


52 komentarze:

  1. Kubo, witam serdecznie...
    Wpadam aby się z Tobą przywitać. Wczoraj, po 11 dniach wróciłam z Holandii.
    Dzisiaj, mając wolny dzień pojechałam do zamku Książ.
    Mówiąc szczerze, padam, w jedną stronę to prawie 300 km ale warto było.
    Zamek i ogrody są przepiękne.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Masz,Łucjo,power.Ostatnio pojawiły się kłopoty,ale wyjdę jakoś z tego.Teraz biorę się za oglądanie Twoich blogów.Pozdrawiam z całusem.KUBA

      Usuń
  2. michalc30.bloog.pl24 maja 2012 12:32

    Cześć Kuba!
    Zacytuję słowa kapelana Otto Katza ze Szwejka - odkąd ludzie wymyslili Boga, to można na nim robić niezły interes. Wielu robi...
    Pozdrawiam.
    Michał
    PS Książ jest faktycznie piękny.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wszystko zależy od wiary i wewnętrznej potrzeby.Szwejk był oczywiście przerysowany,dlatego to genialna powieść,Michale.Pozdro.KUBA

      Usuń
  3. Spryciarz z księżulka... nie obraziłam się:))) pozdrawiam z usmiechem :))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj,Merlin,dobrze ,że jesteś.A ksiądz...spryciarzyna.Spryciarzy,to mamy...milionowych.Trzymaj się Złotko Moje.:-))))KUBA

      Usuń
  4. Odpowiedzi
    1. Jadwigo,ja Ciebie pozdrawiam zawsze.Wtedy,kiedy nawet o tym nie wiesz.:-))))))))))))))))))))))dla Jagienki.KUBA

      Usuń
  5. Hej Kubo!
    Tak Kominek robi co chce i dobrze to robi. Żyje z bloga, ma bardzo dużo znajomych tych prawdziwych nie wirtualnych:)
    Z wykształcenia jest dziennikarzem, ale w tym fachu nie pracował. Jak sam opowiadał na Blog Forum w Gdańsku.
    Co do księży i kościoła to JEST WOLNY WYBÓR.
    A drugi komentarz to taki, że dzisiaj mam spotkanie klasowe(nie pierwsze) właśnie w kościele na Bielanach gdzie proboszczem jest nasz szkolny kolega Wojtek. I też mój kolega z żoliborskiego podwórka i podstawówki. Bardzo Go cenię jak i Jego rodzinę.
    Dziś tam idę na 19 tą.
    Pozdrawiam Kubę majowo prosto ze 100licy

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wojtuś,trzeba dać szansę,KOMINKOM.
      Życzę miłego spotkania.KUBA

      Usuń
  6. Klik dobry:)

    Już w starożytności władzę sprawowano i ludem manipulowano (np. dając nadzieję) przy pomocy kapłanów. Wtedy też "rysowano oko", z tą tylko różnicą, że dłutem na kamiennych tabliczkach. No, i polonezów nie było.

    Dzisiejsi kapłani niewiele się różnią od tamtych starożytnych.

    Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kapłan,to człowiek.Bóg,to Bóg.Bo kiedy człowiek zbliża się do doskonałości w niebezpieczny sposób, za głupca go mają.A kiedy metodę znajduję w kontekście wiary,wielkim on.

      Fakt,człowiek potrafi wykorzystać dla swojego dobra wszelkie świętości.Życie,Elu,Życie.Pozdrawiam :-))))KUBA

      Usuń
  7. Kubo, dziekuje, trzymam kciuki najmocniej jak umiem a modlitwę za Babcię żarliwie odmówię,
    j

    OdpowiedzUsuń
  8. no prosze jaki niewinny swietoszek ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ale jaki go "detektyw" rozszyfrował...:-))KUBA

      Usuń
  9. Czesc Kuba -euro zakichane- ja nie eurociowa -ani w kieszeni ani idea wielkie euro- gowno Europa . Od 12 lat tylko jaja w Europie i z euro!
    Kuba jak z Babcia???? Moge tylko schylic glowe w szacunku. Wiek godny szacunku i pozazdroszczenia. Serdecznosci gorace bo tu nagle karaibskie upaly. Czworo dzieci -mowisz pan Wasik zrobil? A wychowal???? A czego sie w koncu nie robi w imie idei???? Duszyczek nigdy nie za duzo dla Watykanu..Ale dwa fiaty biale????To uczynny byl, wozil na sluby i chrzciny! Za... co laska oj sypalo sie ......Viola

    OdpowiedzUsuń
  10. Violu Droga.
    Waluta euro jest sztuczna,więc padnie.Oczywiście nie było to w odniesieniu do Ciebie.
    Przecież dobrze wiemy oboje,że kiedy robi się coś na siłę,to sensu nie ma.Stworzenie w STAREJ EUROPIE systemu kapitalistycznego w obliczu świata wschodniego,bez zabezpieczeń socjalnych,dawało biedę.Powstał więc taki zlepek,który w starej UE europejskiej trwa i nieźle się ma.
    W Polsce wykorzystuje się media,by to wszystko,co się zwie biedą-zakryć.Mało w tym narodzie polskim logicznego myślenia,Violu. Bo kogo obchodzi na ZACHODZIE,że zasiłki są z podatków.Podatki zawsze się płaci i tyle.Tutaj ludzie albo uwierzyli w sprawiedliwość,albo są głupi...To drugie jest bardziej realne.

    Violu,Droga,dziękuję o troskę.Moja Babcia pewnie umrze.W tej chwili leży w szpitalu.Boli mnie,że los człowieka jest taki banalny,a jednocześnie-tragiczny.No cóż.

    A kaiądz,Wąsik-normalny gość.Pozdrawiam.KUBA

    OdpowiedzUsuń
  11. Witam Kubę! Ta historia dowodzi, że nie można mieć wszystkiego. Wydaje mi się, że przypadek księdza Wąsika nie jest jedynym takim przypadkiem. Pozdrawiam Przemek

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przemku,dla mnie ten człowiek nic takiego niebywałego nie zrobił.Ksiądz jest tylko człowiekiem,i wymaganie od niego cudów,nie na miarę człowieka.

      PS.Oszczędny jestem,Przemku,ostatnio w kontaktach,bo mam wiele kłopotów.Jakoś to będzie...Życzę miłego tygodnia.KUBA

      Usuń
  12. Głęboka norma. już nawet dziwić i oburzać się nie należy. Skoro Bozia przyzwala, to... Menel cudny. Powinna go policja zatrudnić na szpiona :)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj,Jaskółko.Ten menel to gwiazda tej historii.Pozdrawiam ciepło.:-)))))))KUBA

      Usuń
  13. powiem CI ŻE MAM PROBLEM Z ZNALEZIENIEM MOJEGO HASŁA I DLATEGO NIE MOGE MIEĆ INNEGO BLOGA KAMA

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I bardzo dobrze,Kamo.Po co Ci inny blog,skoro ten,który prowadzisz jest dobry.:-)))KUBA

      Usuń
  14. wiem spoko to dobrze

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dobrze,Motylu,dobrze.Jak wyjdę trochę z kłopotów,to napiszę.KUBA

      Usuń
  15. Kubo,
    trzymam kciuki aby wszystko pomyślnie się ułożyło.
    Życzę Ci ze szczerego serca aby złe moce kłopotowe uleciały od Ciebie hennnnnnnnn daleko.
    Pozdrawia Cię bardzo serdecznie
    siostra bliźniaczka....

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję,Siostro.Twoja osoba i kciuki,to moja ostoja.Bo wiem,ze ktoś taki istnieje.A to bardzo wiele...KUBA

      Usuń
  16. JA TEŻ MYŚLE ŻE SZYBKO SOBIE DASZ RADE A TRZYMAM KCIUKI ZA CIEBIE I TWOJĄ RODZINKĘ KAMA CMOK

    OdpowiedzUsuń
  17. POLAK WYGRAŁ W PARYŻU KUBOT

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kubot,cooooś taaakiego,Kamo.Niech żyje,niech żyje!!!KUBA

      Usuń
  18. brakuje mi ciebie cmok

    OdpowiedzUsuń
  19. Nie wiedziałam, że masz problem rodzinny, mam nadzieję, że jednak wszystko dobrze się zakończy, sciskam...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Merlin,dziękuję.Ja również ściskam tak mocno,po przyjacielsku.KUBA

      Usuń
  20. Widzisz Kubuś.
    I ja o księdzu napisałem:)
    Fajnie było, tylko nostalgia dopada, ze tak czas szybko zleciał...
    Kiedyś to się wydawało niemożliwe tyle lat mieć!
    A jednak przyszło to bardzo szybko.
    Kubuś. Trzymaj się i nie dawaj się!!!!!!!! Zrozumiano?
    Ja tez miewam niewesołe chwile......
    To, że o tym nie piszę to nie znaczy ŻE TEGO NI8E MA.
    Pozdrawiam w poniedziałek majowy
    Vojtek

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Leci,Wojtuś leci.Ale grunt,że pojawiliśmy się i wśród nas jest taki WOJTEK-to rzecz najważniejsza.Reszta,to tło tylko.Pozdrawiam.KUBA

      Usuń
  21. Ksiadz...takze czlowiek! Odkochal sie i zkochal w Kobiecie. Zeby tylko w tym "zakonie" wytrwal! Czego wszystkim zycze, bo jak mawia moj szwagier: jak cos sie zaczelo, to trzeba dobrze skonczyc... i nie tylko ksiezy maja byc wierni..., nieprawdaz?
    Bede o Tobie dzisiaj pamietac podczas wieczornego brewiarza
    Serdecznosci
    Judith

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo,Judith, dziękuję za wizytę.Ale popatrz,życie jest takie krótkie,a wielu z nas nie potrafi dokończyć swoich założeń do końca.A mają ku temu warunki.To jest chyba ta słabość ludzka,która zawiera się w ogólnie pojętym człowieczeństwie.Może bez tego wszystko byłoby uboższe?Pozdrawiam Gorąco.KUBA

      Usuń
  22. a wieczorem wygrała agnieszka radwanska to dobrze pozdrawiam kama

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No pewnie.Bo kiedy Polka wygrywa,to zawsze jest dobrze,Kamko.KUBA

      Usuń
  23. ZAPRASZAM NA WIERSZ MÓJ O NASZYM ANIOŁKU RAFAELU O BLIZNIAKU I WIERSZ O ANIOŁKU ZDROWIA

    OdpowiedzUsuń
  24. napewno ci pomoże spoko kama

    OdpowiedzUsuń
  25. URSZULA RADWAŃSKA WYGRAŁA W TENISA SUPER

    OdpowiedzUsuń
  26. Czy to grzech, gdy kochający się ludzie mają wspólnie dzieci? A może grzechem jednak jest, zabraniać ludziom kochać?

    OdpowiedzUsuń
  27. Wisława Szymborska napisała kiedyś wiersz,który się zaczyna:Bez tej miłości można żyć.Mieć serce puste jak orzeszek..."Co prawda odnosi się ten tekst do Ojczyzny,ale równie dobrze odnosi się do miłości innej.Pozdrawiam gorąco.KUBA

    OdpowiedzUsuń
  28. ksiadz to zawod a czlowiek to czlwiek a nie doskonalosc nieskonczona,dac im prawo do zeniaczki i bylby spokoj hmm a moze i nie.....religia to jedno a wiara to drugie wlasnie czytam ksiazke, "grzechy kosiola" czyli interes za pomoca wiary

    OdpowiedzUsuń
  29. ZAPRASZAM NA MOJE 2 WIERSZE KTÓRE SIĘ BARDZIEJ SPODOBAJĄ NO NIE WIEM CMOK TĘSKNIE ZA TOBĄ KAMA

    OdpowiedzUsuń